Flammetårnet installeresLille-Frigg oppdages

Behov for bedre informasjon

person av Trude Meland, Norsk Oljemuseum
I kjølvannet av havariet av DP1 understellet 12. oktober 1974 økte pågangen fra pressen.
— Elf Weekly ble gitt ut første gang 9. januar 1975. Målet var i første rekke å spre informasjon til de ansatte i Dusavik om nyansettelser og boreaktiviteter og sosiale arrangement.
© Norsk Oljemuseum

Både journalister og institusjoner som forsikringsselskap og forretningsselskap ønsket mer informasjon om Frigg-utbyggingen. Jean Curutchet var nylig utpekt som Frigg-direktør, og for å håndtere den økte pågangen ansatte han informasjonsarbeidere.

For å minske faren for ugjennomtenkte kommentarer eller motstridende informasjon, skulle all kontakt med særlig pressen gå gjennom den nyansatte PR-sjef Finn Arnesen og pressetalsmannen Einar R. Linge.

Flammetårnet installeresLille-Frigg oppdages
Publisert 19. januar 2018   •   Oppdatert 17. juni 2020
© Norsk Oljemuseum
close Lukk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *